اقامت توریستی در ترکیه

تاریخ ارسال : 1399/12/20

اقامت توریستی ترکیه منظور از اقامت ترکیه چیست؟

 

این اقامت برای افراد صادر می شود که قصد دارند بیش از 90 روز در ترکیه بمانند و از مزایای اقامت در این کشور نیز در این مدت بهره مند شوند. از آنجایی که این روش معمولا به منظور مقاصد توریستی انتخاب می شود، لذا به این نوع اقامت، اقامت توریستی گفته می شود.

حال آن دسته از شهروندان خارجی که قصدر دارند بیش از 90 روز ویزای توریستی الکترونیکی خود در ترکیه اقامت داشته باشند،  باید برای دریافت یک دفترچه کوچک آبی رنگ از اداره مهاجرت این کشور اقدام کنند و از این طریق دیگر نیازی به خروج از کشور و دریافت مجدد ویزا و مهر پاسپورت نخواهند داشت.

 اما این قانون برای شهروندان ایرانی صدق نکرده و به دلیل اینکه ویزای توریستی صادر نمی‌شود، خروج از کشور پیش از اتمام مهلت ۹۰ روزه اقامت توریستی برای ایرانیان الزامی است. در صورتی که مسافر ایرانی از این قانون پیروی نکرده و بیشتر از حد مجاز در این کشور اقامت داشته باشد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی و پاسخگویی به آفیسر مرزی فرودگاه برای تخطی از قانون خواهد بود.

اقامت ترکیه و هزینه های زندگی در ترکیه

مهمترین فاکتورهای محاسبه هزینه زندگی در هر کشوری شامل مسکن، خورد و خوراک و رفت و آمد می باشد که در ادامه به طور مختصر به آن ها خواهیم پرداخت. میانگین هزینه زندگی در پایتخت ترکیه برای هر نفر ماهیانه ۱۵% کمتر از ایران است. به عنوان مثال میانگین هزینه اجاره مسکن در پایتخت ترکیه نسبت به پایتخت ایران 56% کمتر است. در حالی که میانگین هزینه خورد و خوراک در پایتخت این کشور حدود 8% کمتر از تهران است. در حالی که هزینه رفت و آمد با خودروی شخصی در آنکارا به دلیل گرانی بنزین نسبت به ایران بسیار گران تر می باشد، هزینه رفت و آمد با مترو و اتوبوس و متروباس هم سطح تهران می باشد. به طور کلی میانگین هزینه زندگی برای هر نفر در آنکارا پایتخت ترکیه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار می باشد که این مبلغ شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک و رفت و آمد معمول می باشد.

ویزای توریستی ترکیه و نکات مهم

نکته مهمی که در خصوص ویزای توریستی ترکیه قابل ذکر است، این می باشد که اگر چه برای ایرانیان برداشته شده است اما زمانی که افراد به این کشور برای مدت 90 روز سفر می کنند حتما باید اعتبار پاسپورت آن ها بیشتر از 6 ماه باشد و در صورتی که اعتبار آن کمتر از 6 ماه است حتما قبل از خروج از ایران باید آن را تمدید کنند. نکته مهم دیگر این است که افرادی که قصد دارند بین 90 تا 180 روز در این کشور بمانند، قبل از خروج از ایران می بایست در کنسولگری و سفارت ترکیه در ایران این درخواست را ارائه دهند و موافقت این دولت را کسب نمایند

 

یاردیم

نحوه گرفتن اقامت ترکیه به طرق مختلف

تبلیغات ترکیه تبلیغات

نویسنده

10

مقاله

1399/12/20

تاریخ ایجاد