اجاره خانه در ترکیه

تاریخ ارسال : 1399/12/20

اجاره خانه در ترکیه افراد زیادی به استانبول به چند دلیلی تصمیم می گیرند در استانبول خانه اجاره کنند، آنها ممکن است قصد اقامت ترکیه را داشته باشند و یا برای کار و تحصیل به ترکیه سفر کرده باشند. تقاضای زیادی برای اجاره خانه از آپارتمان های کوچک تا ویلا های بزرگ در مناطق مختلف استانبول وجود دارد.

 

اجاره ملک در استانبول

می گویند ترکیه یکی از ارازان ترین کشور های دنیا با اجاره آپارتمان است. هر چند استانبول جززو گران ترین شهر های ترکیه محسوب می شود اما باز هم اگر بخواهید با بقیه کلان شهر های دینا مخصوصا همسایه اش اروپا مقایسه اش کنید. شهر ارزان‌تری است. حتا شهری مثل تهران در مقایسه با استانبول گاهی بازار ملک گران‌تری دارد. تازه‌واردها وقتی وارد استانبول می‌شوند به زودی متوجه خواهند شد که مهم ترین بخش هزینه‌ها و درآمدشان، صرف اجاره محل سکونت می‌شود. بنابراین باید قبل از آمدن به استانبول مناطقی را که با درآمدشان همخوانی دارد پیدا کنند و در خصوص آن اطلاعات کسب کنند.

چند مورد از قوانین کلی اجاره نشینی

۱٫ودیعه پرداختی معمولا به اندازه اجاره همان خانه به مدت دو ماه می باشد؛ این مبلغ باید در مراحل ابتدایی پرداخت شود.

۲٫یکی از ملزومات اجاره خانه در این کشور، داشتن پاسپورت معتبر است. البته ارائه برگه درخواست اجازه اقامت ترکیه هم مورد قبول می باشد.

۳٫حتما باید در پرداخت اجاره، به موقع اقدام کنید. در ترکیه اجاره خانه هر ماه، اول همان ماه پرداخت می شود. هنگام پرداخت اجاره، دریافت رسید الزامی است.

۴٫هنگام تنظیم قرارداد، حکم تخلیه مستاجر هم گرفته می شود.

۵٫قانونا در زمان افزایش مبلغ اجاره، حدود ۱۰ درصد همان مبلغ به آن افزوده می شود.

۶٫زمانی که صاحب خانه و یا مستاجر، تصمیم به تخلیه زودتر می گیرند، باید حداقل از دو ماه قبل، به طرف دیگر قرارداد این موضوع را اعلام کنند.

۷٫اگر مستاجر بدون رضایت صاحبخانه به تخلیه ملک اقدام کند، مبلغ پرداخت شده اش بازگردانده نمی شود

۸٫پرداخت قبض های منزل بر عهده خود مستاجر بوده و صاحبخانه در قبال پرداخت قبوض و شارژ ساختمان هیچ مسئولیتی نخواهد داشت

۹٫در زمان اجاره، حتما هر دو طرف قرارداد باید بالای سن قانونی (۱۸ سال) باشند.

۱۰٫اگر خرابی ای در قبل از زمان اجاره وجود داشت، وظیفه مالک است تا آن را برطرف کند، اما اگر در زمان سکونت مستاجر به ملک خسارتی وارد شود، این مسئولیت مستاجر است تا آن را تعمیر کند.

۱۱٫در زمان تحویل ملک به صاحبخانه، مستاجر باید همانطور که خانه را تحویل گرفته آن را تحویل دهد.

۱۲٫در صورتی که مالک خواستار تخلیه ملکش باشد، باید برای این درخواست دلیل موجهی داشته باشد. در صورت شکایت همسایگان از مستاجر، مالک مجاز به تخلیه ملک خود می شود.

یاردیم

نحوه گرفتن اقامت ترکیه به طرق مختلف

تبلیغات ترکیه تبلیغات

نویسنده

10

مقاله

1399/12/20

تاریخ ایجاد