شهر فتیحه در ترکیه

تاریخ ارسال : 1399/12/20

شهر فتیحه در ترکیه فتیحه شهری است در قلب مدیترانه ترکیه که در استان موغله در محدوده ای از دریای اژه واقع شده است. جمعیت این شهر بر اساس اقامت ترکیه و مردمان خود ترکیه، سرشماری سال 2008 میلادی 68285 نفر و بر اساس برآورده های سال 2009 میلادی 70299 نفر می باشد.

 

این شهر در کنار آب و هوای بی نظیرش، جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبایی دارد.

فتیحه یک مقصد آرام است که هتل های خوبی دارد و امکانات زیادی برای خوش گذرانی و استراحت دارد. علاوه بر زیبایی طبیعی، گردشگران تحت تاثیر آب و هوای خوب، قیمت های مناسب و مهمان نوازی اهالی قرار میگیرند.

یکی از نکات جالب این شهر محبوبیت آن نزد انگلیسی هاست. تقریبا 7000 انگلیسی به طور دایم در ‏این شهر زندگی میکنند و سالانه 600 هزار انگلیسی از این شهر بازدید میکنند.‏

مناظر شهر فوق العاده است. از دریا شهر پیدا نیست چرا که کاملا در میان جنگل و کوه محصور است. ‏شنهای ساحلی سفید و آب کریستالی دریا از مشخصات این شهر زیبا هستند. به خاطر گرمای طاقت ‏فرسای فتحیه جمعیت شهر به بالای کوه مهاجرت کردند. در سالهای اخیر کوهنوردی به یکی از فعالیت ‏های گردشگران تبدیل شده است. همچنین سافاری با جیپ بسیار محبوب است. جاذبه طبیعی شگفت ‏انگیزی به نام ساحل پاتارا را از دست ندهید. اینجا به دلیل بادهای تند محل خوبی برای موج سواری ‏است.‏

برای رفتن به فتحیه می توان بصورت هوایی و یا زمینی اقدام کرد. نزدیکترین فرودگاه به این منطقه فرودگاه دالامان است که در حدود چهل کیلومتری این شهر واقع شده و پروازهای روزانه به استانبول دارد. همچنین می‌توان از فرودگاه‌های آنتالیا و یا بدروم نیز استفاده کرد و با طی مسافت زمینی به این شهر زیبا رسید. فاصله‌ی شهرهایی که می‌توان از آن‌ها به راحتی به فتحیه رسید به شرح زیر است:

آنتالیا – فتحیه (از مسیر ساحلی):  295 کیلومتر

آنتالیا – فتحیه (از مسیر خشکی و شهری): 222 کیلومتر

بدروم – فتحیه: 270 کیلومتر

کاش – فتحیه: 110 کیلومتر

دالامان – فتحیه: 40 کیلومتر

بهترین زمان برای بازدید:

آب و هوای معمولی مدیترانه ای فتحیه ، زمستان های معتدل و تابستان های گرم باز می کند. با توجه به مایل ها خط ساحلی پر زرق و برق ، مردم محلی منتظر فصل اصلی گردشگری هستند که از ماه مه تا اکتبر شروع می شود و وقتی تعطیلات بسته ساحل شروع به کار می کند. گرم ترین ماه ها ماه ژوئیه ، آگوست و سپتامبر است که دمای هوا می تواند به اواسط دهه 40 برسد ، اما این سواحل زیبا در این ماه ها شلوغ می شوند. فصل بارانی از ژانویه تا فوریه به طول می انجامد ، در حالی که افرادی که از کاوش در جاذبه های تفریحی ، پیاده روی از راه لیکیان لذت می برند ، باید در ماههای آوریل ، ماه مه ، ژوئن ، اکتبر و نوامبر بازدید کنند.

خرید ملک در ترکیه فتیحه

در واقع دلایل زیادی برای خرید ملک در فتحیه ترکیه وجود دارد و تابحال کسی از خرید ملک در این شهر پشیمان نشده است. اما چه چیزی باعث می شود فتحیه منحصر به فرد باشد؟

در مقاله بعدی به این سوالات پایخ خواهیم داد.

یاردیم

نحوه گرفتن اقامت ترکیه به طرق مختلف

تبلیغات ترکیه تبلیغات

نویسنده

10

مقاله

1399/12/20

تاریخ ایجاد