پایتخت ترکیه

تاریخ ارسال : 1399/12/20

پایتخت ترکیه مهم ترین شهر ترکیه، استانبول است که جمعین آن در حدو.د 20 میلیون نفر است و یکی از کلانشهر های آسیا و اروپا به حساب می آید . خیلی از مردم فکر میکنند شهر استانبول پایتخت کشور ترکیه است ولی خیر در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

ترکیه یکی از دیدنی ترین و محبوب ترین کشور های موجود در همسایگی ایران می باشد و شاید برایتان جالب باشد که بدانید بخش بسیار قابل توجهی از گردشگران خارجی این کشور را مردم ایران تشکیل دادند.

آیا استانبول پایخت ترکیه برای اقامت ترکیه نیست؟

شاید برای بسیاری از مسافران تور استانبول جالب باشد که بدانند بر خلاف تصور بسیاری شهر استانبول پایتخت ترکیه نیست. استانبول با وجود اهمیت بسیاری زیادی که در زمینه های مختلف برای کشور ترکیه دارد پایتخت این کشور نمی باشد. و یکی از کلان شهر های ترکیه محسوب می شود ، البته باید بدانید که استانبول در دوران حکومت های مختلف نظیر امپراتوری روم شرقی و  امپراتوری عثمانی پایتخت ترکیه بوده است و به سبب موقعیت مکانی ویژه ای که دارد و قرار گیری در محل تلاقی دو قاره اروپا و آسیا همواره مورد توجه قرار گرفته است، در حال حاضر نیز شهر استانبول بزرگ ترین و پر جمعیت و همچنین مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه به شمار می آید.

شهر آنکارا

شهر آنکارا که در گذشته به نام آنگورا نیز شناخته می شده است پایتخت کشور ترکیه می باشد. 4.5 میلیون نفر در مرکز شهر آنکارا و 5 میلیون نفر در حومه شهر آنکارا زندگی می کنند. شهر آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است. در سال 1920 مجلس ملی کبیر ترکیه در آنکارا بنیانگذاری شد که مرکز فرماندهی آتاترک و جنبش ملی ترکیه در خلال جنگ استقلال ترکیه بوده است. آنکارا در زمان تاسیس جمهوری ترکیه پایتخت این کشور شد. شهر پهناور آنکارا، شهری مدرن است که نقطه عبور مسافران مقاصدی مانند قونیه و کاپادوکیه می باشد اگرچه که شهر آنکارا دارای جذابیت های بی شماری است.

آنکارا در مقایسه با سایر شهر های موجود در ترکیه نظیر آنتالیا، استانبول و کوش آداسی، جاذبه های گردشگری کمتری را در خود جای داده است با این وجود در طول سال گردشگران بسیاری با تور آنکارا به این شهر سفر کرده و زیبایی های موجود در آن دیدن می کنند، از علل مورد توجه قرار گرفتن آنکارا توسط گردشگران ایرانی می توان به وجود سفارت کانادا در این شهر و همچنین مراکز خرید متعدد آن اشاره کرد، چنانچه از علاقمدان سفر به آنکارا هستید باید بدانید که بهترین زمان سفر به پایتخت ترکیه نیمه اول سال یعنی فصل های بهار و تابستان می باشد.

امیدواریم اطلاعات این بخش برایتان مفید واقع شود، این اطلاعات همواره در حال تکمیل هستند و تیم لحظه آخر در تلاش است که به روز ترین اطلاعات گردشگری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

همه چیز درباره آنکارا، پایتخت ترکیه

آنکارا شهری با مساحت تقریبی 24 هزار کیلومتر مربع در ناحیه مرکزی آناتولی واقع شده است و از شهر های مدرن کشور ترکیه به شمار می آید، جالب است بدانید که هزینه های سفر به آنکارا در مقایسه با سایر شهر های ترکیه کمتر است و به همین جهت نیز گردشگران بسیاری تور آنکارا را برای سفر به ترکیه انتخاب می کنند.

آنکارا از لحاظ صنعتی و تجاری یکی از مهم ترین شهر های ترکیه به شمار می آید و نقش بسیار مهمی را در صنعت این کشور ایفا می کند علاوه بر این جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است و متاسفانه بسیاری از مردم از وجود جاذبه های متعدد در این شهر بی خبرند و اغلب شهرت آنکارا به سبب مرکزیت سیاسی و اداری آن است.

در سایت یاردیم که با نام دیوار ترکیه هم شناخته میشود میتوانید این مطلب را به صورت کامل مشاهده بکنید.

 

 

 

انواع سندهای ملکی در ترکیه

تاریخ ارسال : 1399/12/20

انواع سند های ملکی در ترکیه در ترکیه وقتی ملکی خریداری می کنید به شما سند مالکیت داده میشود. اما این سند چه مشخصاتی باید داشته باشد.

 

خرید خانه در ترکیه

قبل از خرید خانه در ترکیه باید اطلاعات کافی در این زمینه را کسب نمایید. بسیاری از افراد در سال های گذشته به دلیل عدم اطلاعات کافی در این باره متحمل خسارت های مالی و جرایم مختلفی شده اند و همچنین دولت ترکیه برخی از آنان را به دلیل تخلفات ناخواسته از سرمایه گذاری و اخذ اقامت در این کشور منع نموده است.

باید بدانید سه نوع ملک و مستغلات در ترکیه وجود دارد: ملک مسکونی، ملک تجاری و اداری ،زمین

برای اخذ اقامت ترکیه می توان هر سه نوع ملک و مستغلات را خریداری نمود.

همچنین لازم است بدانید حداقل مبلغ سرمایه گذاری در ترکیه برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک 250 هزار دلار می باشد. از این طریق می توان به راحتی اقامت موقت ترکیه و قابل تمدید را بدست آورد البته اقامت موقت بعد از 5 الی 8 سال قابل تبدیل به اقامت دائم خواهد بود.

سند ملک یا تاپو چیست ؟

در ترکیه به سند ملک تاپو گفته می شود. منظور از اداره تاپو هم همان اداره مسکن کشور ترکیه می باشد.

سند ملکی ترکیه در سال های اخیر با توجه به کلاهبرداری ها و سو استفاده هایی که در فروش ملک انجام شده است.

انواع سند ملکی در ترکیه

سند آبی

سند ملکی آبی رنگ برای کسانی صادر می شود که زمینی خریداری می کنند . به بیان ساده تر وقتی شما زمین خریداری می کنید به شما سند مالکیت آبی رنگ می دهند.

 

 سند قرمز

سند قرمزسند قرمز برای آن دسته از افرادی صادر می شود که ملک مسکونی خریداری کرده اند صادر می شود. در واقع وقتی شما آپارتمان خریداری می کنید برای شما سند قرمز صادر خواهد شد .

چون تاپو به زبان ترکی نوشته میشود برای اطلاعات شما عزیزان اصطلاحات  نوشته شده در تاپو را به زبان فارسی ترجمه کردیم:

Ana Gayrımenkulun: محل و مشخصات ملک

Ilı: شهرستان

Ilçesı: شهر

Mahallesı: محله

köyü:  دهکده

Sokagı: خیابان

Mevkıı: منطقه

pafta No: شماره صفحه

Ada No: شماره بلوک

Parsel No: شماره بسته

Nıtelıgı: مشخصات ملک از قبیل زمین ساخته شده زمین خالی یا زمین کشاورزی

Yüzölçümü: مساحت و متراژ زمین

KAT MÜLKIYETI: نوع استفاده ملک از قبیل خانه – آپارتمان و دفتر و …

KAT IRTIFAKI: این بخش مشخص کننده مالک ملک میباشد برای املاکی در حال توسعه میباشند و یا در حال ساخت میباشند و شهرداری مجوز پایان کار راهنوز نداده است.

DEVERE MÜLK: این بخش مربوط به مالکیت زمانی و یا نحوه استفاده ملک از ملک میباشد

Bagımsız Bölüm: مشخصات ملک مورد نظر در زمین اصلی

Satıs Bedelı: قیمت ملک

Arsa Payı: درصد مالکیت ملک از زمین اصلی

Blok No: شماره بلوک

Kat No: شماره طبقه

Bagımsız Blm No: شماره واحد

Edınme Sebebı: علت فروش و یا انتقال ملک و نام مالک قبلی و نحوه انتقال

Sahıbı: مشخصات مالک فعلی ملک

 

ایش بانک ترکیه

تاریخ ارسال : 1399/12/20

ایش بانک ترکیه ایش بانک ترکیه، اولین بانک عمومی تاسیس دشه در ترکیه است که در بین 1000 بانک برتر جهان، رتبه ی 102 را به خود اختصاص داده است.

 

همچنین در سال 2008 در فهرست Forbes 2000 ، رتبه ی 372 را در بین بزرگترین شرکت های عموممی دنیا کسب کرده است.

این بانک به فرمان آتاتورک برای بهره مندی ترکیه از پول و شمش طلای هندیان در جریان استقلال ترکیه تاسیس شد.

اگر قصد خرید ملک در ترکیه دارید و یا در این کشور سرمایه گذاری نمایید ، یکی از اولین و ضروری ترین کارهایی که باید انجام دهید افتتاح حساب بانکی می باشد. بانک های ترکیه به سیستم بانکداری بین المللی متصل هستند و با داشتن حساب و دریافت کارت بانکی در این کشور امکان انجام معاملات بین المللی برای شما فراهم می شود. از سوی دیگر داشتن یک حساب ارزی در خارج از کشور می تواند تصمیمی هوشمندانه برای پس انداز باشد. در ترکیه بانک های خصوصی و دولتی متعددی وجود دارد که برخی از آنها در کشور های دیگر جهان نیز شعب فعال دارند.

ایش بانک ترکیه با حدود 1184 شعبه فعال نسبت به سایر بانک های ترکیه دارای شعب بیشتری می‌باشد و امکان حواله به خارج را برای مشتریانش فراهم می کند و سهام این بانک در بازار های بورس لندن و استانبول معامله می شود.

این بانک به دلیل داشتن سوابق بسیار درخشان در طول تاریخ و از زمان تاسیس تا کنون جز قابل اعتماد ترین بانک های ترکیه می باشد. ایش بانک ترکیه در اوج فشارهای اقتصادی شروع به فعالیت کرد و توانست نقش پر رنگ و تاثیرگذاری در پیشرفت و توسعه بانکداری در این کشور داشته باشد. این بانک در مدت فعالیت خود پیشگام بسیاری از خدمات بانکی بوده است که برخی از مهم ترین و اصلی ترین آنها عبارتند از:

🔹 آغاز بانکداری الکترونیکی و پیشرو در ارائه خدمات بانکداری اینترنتی از سال 1997

🔹 معرفی دستگاه‌های خودپرداز

🔹معرفی تلفن ‌بانک

🔹 امکان استفاده از چک در تراکنش‌های روزانه

🔹 ارائه انواع وام به متقاضیان ( وام خرید ماشین، ملک ، وام دانشجویی و وام‌ های راه ‌اندازی کسب ‌و‌کار

🔹 انتقال پول به خارج از کشور و اتصال به سوئیفت

افتتاح حساب ایرانیان در ایش بانک ترکیه

با توجه به تحریم ها و وضعیت ایران در جهان بسیاری از بانک های ترکیه اجازه افتتاح حساب به ایرانیان را نمیدهند و یا شرایط خاصی برای ایرانیان در نظر می گیرند. ایش بانک نیز از این قائده مستثنی نیست و تحت شرایط خاصی برای ایرانیان حساب باز می کند. در واقع ایرانیان بدون دریافت اقامت ترکیه نمی توانند در این بانک حساب باز کنند. بد نیست اشاره کنیم که تنها بانک ترکیه که نیاز به اقامت برای افتتاح حساب ایرانیان ندارد زراعت بانک ترکیه است. ایش بانک با هر نوع اقامتی اجازه افتتاح حساب را به شما نخواهد داد و شما باید اجازه کار در ترکیه و یا پاسپورت ترکیه داشته باشید تا بتوانید در این بانک حساب باز کنید. برای افتتاح حساب در ایش بانک اصل پاسپورت، کارت اقامتی و شماره مالیاتی الزامی است. 

خرید ملک در ترکیه با بیت کویین

تاریخ ارسال : 1399/12/20

خرید ملک در ترکیه با بیت کوین دنیای ارز های دیجیتال و تکنولوژی این روزها یکی از داغ ترین موارد مورد توجه علاقمندان به سرمایه گذاری است. خرید ملک در ترکیه با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی در ترکیه، سرویس جدیدی است که از طریق شرکت سان اند سندز برای سهولت نقل و انتقالات مالی، در اختیار علاقمندان به خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه ارئه داده شده است.

 

شرکت املاک و مستغلات آنتالیا هومز (Antalya Homes) ترکیه اعلام کرد که اکنون مشتریان این شرکت می توانند هزینه مربوط به املاک موجود در فهرست ارائه شده روی پلتفرم این شرکت را با بیتکوین (BTC) پرداخت نمایند.

آنتالیا هومز روی پانزدهم ژوئن (26 خرداد) طی بیانیه ای ادعا نمود که از زمانی که از بیتکوین برای پرداخت های خود در ترکیه استفاده می کند، بالاترین نرخ فروش املاک و مستغلات در ترکیه را به ثبت رسانده است.

طبق اظهارات این شرکت، همه گیری ویروس کرونا صنعت املاک و مستغلات را وادار به نوآوری کرده است. به بیان دقیق تر، آنتالیا هومز با ارائه تورهای مجازی خانگی و پشتیبانی از بیتکوین در وب سایت خود، نسبت به شرایط ایجادشده واکنش نشان داده است. رئیس شرکت بایرام تکچه توضیح داد:

وی گفت: “برای فروش ویلایی در آنتالیا، تصاویری از خانه را با کمک یک پهپاد ضبط کردیم و همراه با خریدار به صورت آنلاین از آن مکان دیدن نمودیم. سپس در یک جلسه آنلاین، خریدار و فروشنده را روبروی هم قرار دادیم و مذاکرات نهایی انجام گرفت. آنتالیا هومز پرداخت های مربوط به واسطه گری خود را با بیتکوین انجام داد. این فروش، به ارزش1.25 میلیون دلار، از بالاترین ارزش فروش ملک در ترکیه برخوردار است که تاکنون با بیت کوین انجام شده است. “

در وب سایت Antalya Homes، بخش اختصاصی “پرداخت با بیت کوین” را مشاهده می کنید که در آن اشاره شده است که این شرکت از پرداخت های XRP ، Bitcoin Cash (BCH) ، Litecoin (LTC) ، Bitcoin Gold (BTG) ، Tether (USDT) ، Stellar (XLM) و اتر (ETH) نیز پشتیبانی می کند.

 

 

مزایای خرید ملک در ترکیه با بیت کوین

تبادل مستقیم و بدون واسطه

تراکنش‌های بیت کوین مستقیما میان دریافت‌ کننده و فرستنده صورت می‌گیرد

و در این میان خبری از شخص ثالث یا واسطه نیست؛بنابراین کارمزدی به واسطه‌ها پرداخت نمی‌شود.

تراکنش‌ های بین‌ المللی

بیت کوین راحت‌ترین روش برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی است، مخصوصا اگر مبلغ تراکنش بالا باشد؛

چرا که کارمزد اضافی برای پرداخت مبالغ مختلف به دریافت‌ کننده، پرداخت نمی‌شود.

با بیت کوین می‌توان بیش از یک میلیون دلار پول را با کارمزد مناسبی منتقل کرد.

بیت کوین را نمی‌ توان مسدود کرد

هیچ نهاد یا دولتی توانایی جلوگیری از کار بیت کوین (به خودی خود) را ندارد.

از آنجایی که بیت کوین نسبت به سیاست نفوذ ناپذیر است،

دولت‌ها و مقامات حکومتی نیز نمی‌توانند دارایی‌هایی را که به شکل بیت کوین درآمده ضبط یا مسدود کنند.

با 10 بیت کوین در ترکیه صاحب خانه شوید !

به گزارش بیت کوین نیوز از سال 2018 تاکنون بسیاری از وب سایت های خرید ملک در ترکیه به دلیل بحرانی که برای واحد پولی این کشور به وجود آمد، پرداخت با بیت کوین، اتریوم و ریپل را قبول می کنند

از آنجایی که ملک در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپا ارزان تر است، این موضوع باعث خرید حدود ۴۰ هزار ملک توسط افراد غیر ترک در این کشور شده است

در این گزارش ارزش یک خانه در ترکیه چیزی حدود 43 هزار دلار برآورد شده که میتوان با حدود 10 بیت کوین (با ارزش حال حاضر) آن را خریداری کرد

ترکیه تنها مقصد خرید ملک در دنیا نبوده و در طی ماه گذشته خانه ای در تگزاس آمریکا با بیت کوین فروخته شد

در لندن هم از هفته گذشته خانه ای را به قیمت حداقل ۵۰۰ بیت کوین برای فروش گذاشتند

در دوبی و کانادا نیز آپارتمان هایی با دریافت بیت کوین به دست صاحبان جدیدشان سپرده شد

همه این موارد نشان دهنده حذف پولهای فیزیکی رایج و البته واسطه ها و دلال ها از روند معاملات ملکی است.   

اقامت ترکیه با کار

تاریخ ارسال : 1399/12/20

اقامت ترکیه از طریق کار چرا کشور ترکیه برای اقامت کاری ؟

 

در حال حاضر اقتصاد کشور ترکیه در رتبه 18 جهان قرار دارد. مهاجرت به ترکیه از طریق کار یکی از امن ترین روش های ورود به خاک ترکیه می باشد و در سال های اخیر ایرانی های زیادی جهت کسب اقامت ترکیه، به ترکیه مهاجرت  کرده اند.

درباره کشور ترکیه

کشور ترکیه از لحاظ اقتصاد بسیار پیشرفت داشته است و هم اکنون جز 20 کشور برتر از لحاظ اقتصاد می باشد. اگر چنانچه فردی کشور ترکیه را برای مهاجرت کاری خود برگزیده است، سوالات بسیاری نظیر شرایط کار، شرایط ویزای کار و قوانین کار در ترکیه در ذهن خود دارد. از راه های موجود برای اخذ اقامت کشور ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه می باشد. زیرا که پس از اخذ اقامت از طریق کار می توانند برای تابعیت کشور ترکیه نیز اقدام کنند. از شیوه های دیگر می توان از مهاجرت به شیوه سرمایه گذاری و مهاجرت به شیوه تحصیلات ذکر کرد.

همانطور که گفتیم کشور ترکیه پلی میان آسیا و اروپا بوده و بسیار توریست پذیر و کوهستانی می باشد. پاینخت کشور ترکیه شهر زیبا آنکارا می باشد و از دیگر شهرهای معروف ترکیه می توان به استانبول، آنتالیا و ازمیر اشاره کرد. این کشور حدود 78 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثر آنها دارای دین اسلام هستند. واحد پول در اینجا لیره می باشد. به علت بزرگی این کشور، ما شاهد آب و هوای متفاوتی از جمله مدیترانه ای و معتدل هستیم. این کشور دارای مرز مشترک با کشورهای ایران، ارمنستان، گرجستان، همچنین بلغارستان، عراق و روسیه می باشد.

مجوز کار Periodical/Definite در ترکیه

این مجوز کاری معمولا به صورت 1 ساله به متقاضیان خارجی ارائه می شود اما برخی از متقاضیان و کارکنان خارجی در صورت داشتن شرایط لازم می توانند اقدام به کسب ویزای کاری 3 ساله کنند. در واقع تمدید ویزای کاری بستگی به تعداد سال هایی دارد که برای آن قرارداد منعقد شده است و به طور معمول 1 ساله یا کم تر است.

مجوز کار Indefinite در ترکیه

این مجوز کاری به متقاضیانی ارائه می شود که حداقل 8 سال به صورت قانونی و بی وقفه در کشور ترکیه زندگی کرده اند و در این مدت حداقل 6 سال مشغول به کار بوده اند. یکی از نکات مهم که باید ذکر شود این است که کسب این مجوز نیاز به داشتن شرایط دیگری غیر از شرایط ذکر شده نمی باشد. با این حال، متقاضیان و افراد خارجی می بایست جهت کسب این مجوز یک گواهی تایید شده توسط پلیس کشور ترکیه ارائه دهند.

مجوز کار Independent در ترکیه

این مجوز کاری به متقاضیان و کارکنانی ارائه می شود که حداقل 5 سال به صورت قانونی و بی وقفه در کشور ترکیه زندگی کرده اند و لازم به ذکر است که برای کسب این مجوز متقاضیان می بایست در نخستین گام گواهی درخواست برای مجوز کار مستقل در کشور ترکیه ارائه دهند. این گواهی به مدت 3 سال اعتبار خواهد داشت و متقاضیان و کارکنان می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز، اقدام به تمدید این گواهی کنند.

مدارکی که متقاضیان کار با تخصص‌های خاص باید ارائه کنند:

معدل آخرین مدرک تحصیلی. (برای متقاضیانی که تحصیلات عالیه خود را خارج از ترکیه انجام داده اند)

در صورت لزوم، یک نسخه از مدرک فارغ التحصیلی برای وزارت خانه ترجمه و صحت مدارک تحصیلی یا مدرک فارغ التحصیلی تأیید شود.

ارائه نسخه‌های قرارداد کاری برای شرکت‌های گردشگری (به زبان ترکی و زبان اصلی)، به همراه یک توصیه نامه به زبان ترکی.

دریافت گواهینامه مهارت برای خارجیانی که می‌خواهند در بخش خدمات آموزشی، تحت مجوز وزارت آموزش و پرورش ترکیه مشغول به کار شوند از همان وزارتخانه مربوطه.

تمامی مدارکی که در بالا به آنها اشاره شد، باید توسط متقاضیان اسکن و در زمان ثبت درخواست به صورت آنلاین ارسال شوند.

 

با ارائه مدارک فوق می‌توان از وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه اجازه کار دریافت و سپس برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کرد.

مدارک لازم جهت دریافت اقامت ترکیه:

چهار قطعه عکس بیومتریک (احراز هویت-پاسپورتی) تمام رخ – رنگی – 4×3

اصل گذرنامه

کپی صفحات گذرنامه شامل: صفحه حاوی عکس متقاضی، صفحه‌ای که مهر آخرین ورودی در آن درج شده است، صفحه‌ای که نشانگر اعتبار و تاریخ انقضای گذرنامه است.

اصل و کپی اجازه کار صادر شده توسط وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه.

 

 

 

 

 

 


صفحه 2 از 2

یاردیم

نحوه گرفتن اقامت ترکیه به طرق مختلف

تبلیغات ترکیه تبلیغات

نویسنده

10

مقاله

1399/12/20

تاریخ ایجاد